ΤΡΕΙΛΕΡ-ΔΙΚΟ ΜΟΥ

« Υπάρχει και η στροφή του «Τρελού», μην μας ξεχνάτε!!!!

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Περιοδεύων Θίασος;


Από τη γέννησή του, το θέατρο αναζητούσε το κοινό του. Τώρα που την διοίκηση του δήμου ανέλαβε η παράταξη “Πολιτεία με Όραμα” το κοινό απέκτησε το δικό του “θίασο”.
 
Κάπως έτσι το δημοτικό μας συμβούλιο ως “περιοδεύων θίασος” ανέβηκε στο «Άρμα» του με όλα τα συμπράγκαλα της τέχνης, μάσκες, προβιές, πολύχρωμα υφάσματα, ρόπαλα, καλάθια και ότι άλλο απαιτούσε η παράσταση, αποφάσισε να περιοδεύσει στα χωριά γύρω από τον δήμο, ξεκινώντας πρώτα από τον Πεντάλοφο, για να υπηρετήσουν έτσι, την τέχνη του Αισώπου.
 
Και όπως οι Θεατρικές παρέες πασχίζουν με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουν να σταθούν, αναζητώντας θεατές σε μικρά χωριά και στήνοντας τα πατάρια τους σε αποθήκες, σε υπόγεια, σε καφενεία, ακόμα και στην ύπαιθρο. ΄Έτσι κι αυτοί προσπάθησαν ανεπιτυχώς να στήσουν το πατάρι τους, σε μία υπόγεια πρόχειρα προετοιμασμένη αίθουσα στο πρώην δημαρχείο Καλλιθέας.
 
Όπως μάθαμε, το τι έγινε εκεί δεν περιγράφετε!! Οι σαστισμένοι και απορημένοι δημοτικοί σύμβουλοι έψαχναν θέσεις ανάμεσα στους θαμώνες. Το ανύπαρκτο κλιματιστικό το αντικατέστησαν γρήγορα οι βεντάλιες χαρτιού, ενώ ο ομιλητής έψαχνε μικρόφωνο εδώ, μικρόφωνο εκεί, μικρόφωνο παραπέρα....

Βεβαίως, υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα διαμερίσματα μεγάλες αίθουσες ακόμη και μεγάλα θέατρα. Στον Πεντάλοφο όμως μην ψάχνετε για τέτοια. Εκεί οι άνθρωποι δεν έχουν ούτε μια αίθουσα τόσο δα μικρή, για ενημερωτικές συζητήσεις, θέατρο θα έχουν; Οι τοπικοί φορείς μας δήλωσαν ότι για τις εκδηλώσεις τούς βολεύονται στα υπόγεια.
Θα μου πείτε τώρα ότι ο Μολιέρος έφαγε κυριολεκτικά την επαρχία με το κουτάλι έως ότου στεριώσει στην πρωτεύουσα, το Παρίσι δηλαδή, παίζοντας τις ανεπανάληπτες κωμωδίες του. Αυτός βέβαια είχε και ένα άλλο «κουσούρι» που καθυστέρησε την καταξίωσή του. Πίστευε πως ήταν δραματικός ηθοποιός και επέμενε να παίζει (κάκιστα, όπως διασώζουν μαρτυρίες) ρόλους και παραστάσεις τραγωδιών, με... τραγικά αποτελέσματα.
 
Έχε πλάκα και η δραματική διοίκηση του Γαβότση να πιστεύει ότι με τον “θίασό” της επισκεπτόμενη το υπόγειο του Πενταλόφου, και με όλη την κωμωδία που παίχτηκε εκεί, παράγει έργο.
Από την άλλη όμως επιβεβαιώνεται ο κανόνας. Ότι η «περιοδεία», είναι βασικός παράγων στη ζωή του θεατρίνου.

Η αποτυχία της περιοδείας στο επίπεδο της επικοινωνίας όμως τους χάλασε τα σχέδια . Πολλά τα ευτράπελα εδώ. Βλέπετε οι Πενταλοφίτες από τότε που κατάλαβαν τις προθέσεις τους (βλέπε αλλαγή έδρας ΔΗΚΕΩ, κανένα έργο στον τόπο) σταμάτησαν να τρώνε κουτόχορτο, τους αγνόησαν και όπως μάθαμε ελάχιστοι ήταν αυτοί που πήγαν να τους ακούσουν . Γιαυτό με τη λήξη τους, ο θίασος θα πρέπει να αναζητήσει «μεροκάματο» αλλού.
 
Η συμβουλή μας λοιπόν προς την διοίκηση, για να έχει επιτυχία η προσέλευση των κατοίκων εν όψει μιας νέας παράστασης σε κάποιο άλλο χωριό του δήμου, θα πρέπει οι “προπομποί”, “συνεργάτες”, “σύμβουλοι” της διοίκησης ή όπως αλλιώς λέγονται, καλό θα είναι να βγουν με το αγροτικό αυτοκίνητο και την ντουντούκα, και να ανακοινώνουν πως “Το Θεατρικό Εργαστήρι” του Ωραιοκάστρου θα παρουσιάσει το νέο έργο  της διοίκησης του δήμου: Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν”!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου